8 tips om verveling te voorkomen in je dieet

Alle diëten werken wanneer er een calorie-tekort word gecreëerd. Maar geen enkel dieet werk permanent – tenzij je permanente veranderingen maakt in wat je eet (en drinkt!). Wanneer je dieet saai is, heb je bovendien grote kans dat je op een gegeven moment alles eet wat je maar kunt vinden. Zorg daarom dat je gevarieerd eet!

1. Variatie is lekker en nog gezond ook. Variatie is niet alleen lekker, maar zorgt ook voor goede voeding. Neem in plaats van steeds die appel, eens een mango, kiwi of wat anders. Verschillende soorten voedsel bevatten verschillende voedingstoffen.

2. Probeer eens een smoothie. Een smoothie is een heerlijke manier om te zorgen dat je voldoende fruit en wat zuivel binnen krijgt! Doe een kopje melk, half kopje yoghurt in een blender, doe er wat ijs bij en een banaan, of wat bessen. Als je het echt nodig vind kun je wat honing toevoegen.

3. Eet wat vaker. Wanneer jij je afslankdoelen niet haalt, moet je misschien eens proberen wat vaker kleine eetmomenten te creëren. Eet elke twee tot drie uur iets om je energieniveau hoog te houden en honger te voorkomen.

4. Eet je ontbijt. En lunch! En diner! Maaltijden overslaan heeft een averechts effect en je verbranding zakt in mekaar. Maaltijden hoeven niet groot te zijn. Een beetje muesli, met magere melk en eventueel wat fruit zorgt voor proteïne, koolhydraten en een klein beetje vet. Dit geeft je voldoende energie om je lichaam op te starten na een nacht ‘vasten’.

5. Ben je water een beetje zat? Probeer wat kruidenthee, met ijs. Of voeg wat citroensap toe. Zorg in ieder geval wel dat je voldoende drinkt. Hou altijd wat drinken bij de hand. Drink eerst eens wat wanneer je trek krijgt, vaak is dat al voldoende!

6. Probeer eens soja. Ik ben een fervent vleeseter, maar wanneer je tofu nooit geprobeerd hebt, heb je een van de meest voedzame en smakelijke soorten voedsel gemist. Tofu is een zeer divers product waar je zelf smaak aan kunt toevoegen. Zoek zelf eens op internet naar recepten, persoonlijk vind ik de Indonesische erg lekker.

De weekmenu’s van Diako zijn zo samengesteld dat je elke dag een ander menu krijgt, daarbij worden elk half jaar complete weekmenu’s vervangen en worden er weer nieuwe losse gerechten geïntroduceerd. Tenslotte heb je elke week één dag waarop je zelf je favoriete gerechten kunt kiezen. Verveling is dus uitgesloten!

Heb jij ook nog tips? Laat het ons weten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *